چرا مردم به سرمایه گذاری در بازار رمزارزها علاقه مند شده اند؟

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

در چندسال گذشته با به ­وجود آمدن بازارهای جدید سرمایه­ گذاری مثل رمزارزها، بسیاری از سرمایه ­گذاران علاقه­ مند به­ ورود به­این بازارها شدند، تا جایی که با رشد کاربران شبکه­ های اجتماعی و افزایش چشمگیر محتوا و تبلیغات به ­منظور تشویق مردم برای سرمایه ­گذاری در این بازار بسیاری از مردم با دنیای جدیدی از بازار سرمایه از جمله رمزارزها آشنا شدند و به­ مرور زمان با جذب افراد سرمایه­ گذار در این بازار و افزایش اعتبار جهانی رمزارزها، معرفی فناوری­ های جدید در بازار رمز­ارزها، افزایش میزان ورودی سرمایه و حجم تراکنش­ها  و نقل قول موفقیت افرادی که با ورود به این بازار به سرمایه­ های زیادی دست پیدا کرده­اند، در کنار تبلیغات افراد خدمات دهنده در این بازار در بستر وبسایت­ ها و شبکه­ های اجتماعی، درصد زیادی از مردم را به­ این بازار جدید و با ارزش علاقه مند کرده است. اما بر مبنای چه دلایلی مردم نیاز به آشنایی و سرمایه­ گذاری در این بازارها دارند؟

  • نرخ بازدهی فوق­العاده بازار رمزارزها

با اینکه بازار رمزارزها مدت زمان کوتاه­تری ­نسبت به بازارهای بورس معرفی شده­اند، اما مقایسه این دو بازار حاکی از این مساله است که بازار بورس در یک ابرقدرت اقتصادی مثل آمریکا با نرخ بازدهی 20درصد همراه بوده است، در حالی که بازار رمزارزها با افزایش چشمگیر نرخ بازدهی خود، از مرزهای نرخ بازدهی 100 درصد هم عبور کرده­اند. البته بر اساس یه مساله بدیهی که سرمایه­ گذاری در بازار رمزارز هم همچون سایر بازارهای سرمایه، پرریسک است و افرادی در این بازار به­ سودهای کلان رسیده­اند و بالعکس افراد زیادی هم در این بازار ضررهای هنگفتی کرده­اند، بنابراین ورود هیجان زده، بدون استراتژی و تخصص شاید در مواردی برای سرمایه گذار سودهای مناسبی به ­همراه داشته باشد، اما مطمئنا در شرایط خاص که بازار با نوسانات زیادی همراه باشد، سرمایه­ گذاران بدون تخصص در این بازار ضررهای هنگفتی خواهند کرد.

-پتانسیل نوآوری

بازار رمزارزها دارای یک مشخصه اصلی نوسانات بالا می­باشد، به­این معنی که در کسری از ثانیه ارزش­ رمزارزها می­تواند با تغییرات گسترده­ای همراه باشد که این مساله برای تریدرهای حرفه­ای یک پتانسیل بسیار جذاب برای کسب سودهای کلان است. همین موضوع افراد خلاق فعال در این بازار را به تحقیق و توسعه به­ منظور یافتن راهکارهای فناورانه در این رابطه، ترغیب کرده است.

به این منظور بسیاری از استارت­آپ­های حوزه اقتصاد، ریاضی و کامپیوتر، شرکت­های نرم­افزاری و توسعه ­دهندگان نرم­افزار در تلاشند تا بر اساس توسعه الگوریتم ­های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، ارائه مشاوره و آموزش به تریدرهای مبتدی خدمات تخصصی خود را در اختیار تریدرهای این حوزه قرار دهند و همین عامل خود موجب تشویق به حضور جدی­تر تریدرهای مبتدی در بازار شده­ است. بنابراین حضور افراد خلاق در این حوزه نه ­تنها موجب پدید­ آمدن یک بازار جذاب برای افراد خلاق در حوزه­ اقتصاد، ریاضی و کامپیوتر شده است، بلکه مردم را با این مساله آشنا می­کند که حتی در صورتی که به­ صورت تخصصی امکان کسب دانش ترید کردن در این حوزه را به ­دست نیاورده­اند، اما می­تواند با به ره­گیری از خدمات کسب و کارهای خلاق در این حوزه به سودهای قابل توجهی برسند در نهایت این عوامل موجب افزایش ارزش بازار رمزارزها خواهد شد.

با بررسی روند بازار رمزارزها در آینده، پتانسیل حضور افراد خلاق و توسعه کسب وکارهای خلاقانه، بر اساس موارد زیر وجود دارد.

  • ابزارهای پیش­بینی ارزش رمزارزها
  • ابزارهای تجزیه و تحلیل لحظه­ای رمزارزها
  • سیستم­ های پشتیبان شبکه بلاکچین رمزارزها، همانند اسیک ماینرها و ریگ­ها
  • صرافی­های رمزارزها
  • ابزارهای گزارش­گیری در بازارهای رمزارزها
  • توسعه فناوری­ بلاکچین
  • توسعه رمزارزهای جدید مبتنی بر شبکه بلاکچین

-نوسانات بالا

یکی از ویژگی­های جذاب بازار رمزارزها که فرصتی استثنایی برای تریدرهای حرفه­ای به­ منظور کسب سودهای قابل توجه از نوسانات رمزارزها پدید آورده است، نوسانات لحظه­ ای رمزارزهاست که یک استراتژی بسیار مثبت برای افراد متخصص و حرفه ای در این حوزه است.

-عدم امکان دخالت دولت­ها در بازاررمزارزها

از دیگر ویژگی­های بازار رمزارزها، عدم امکان دخالت دولت­ها در بازار رمزارزها بر خلاف ارزهای ملی، می­باشد، هر چند که در حال حاضر کشورهای همانند چین، آمریکا و روسیه در حال رقابت برای معرفی رمزارز ملی به­خود که توسط بانک مرکزی این کشورها پشتیبانی می­شوند، هستند، اما رمزارزهای پرچمدار بازار همانند بیتکوین یا اتریوم فارغ از دخالت هر گونه نهاد دولتی می­باشند، البته در بسیاری از موارد اظهار نظر سیاست­مداران کشورهای پیشرفته و ابرقدرت می­تواند تاثیر مستقیمی در نوسانات قیمت این رمزارزها داشته باشد، اما در هر صورت این رمزارزها فارغ از بانک دولتی متعلق به­ مردم سراسر دنیا می­باشد. همین امر هم امکان تبادل آسان و بدون امکان ردیابی رمزازها بین افراد و همچنین تبدیل آن به سایر رمزارزها و یا ارزهای رایج ملی کشورها را فراهم کرده است، که این ویژگی یکی از چالش­های بسیار مورد بحث در سطح جهان است و بسیاری از قانون­گذاران در جامعه جهانی از آن­جهت که گروه ­های تروریستی یا مافیاهای قدرتمند در جهان به­راحتی و بدون امکان ردیابی می­توانند از این رمزارزها برای خرید و فروش ­های خود استفاده کنند، پیشنهادهایی به­ منظور امکان ردیابی تبادلات در بازار رمزارزها ارائه داده­اند، که تا کنون هیچکدام توسط جامعه جهانی مورد قبول قرار نگرفته و با توجه به این مساله که دولت­ها امکان دخالت در بازاررمزهایی همچون بیتکوین و اتریوم را ندارند، بسیار بعید است که این موضوع در سال­های آینده به نتیجه برسد.

-امنیت فوق العاده بازار رمزارزها

بازار رمزارزها بر روی فناوری بلاکچین تعریف شده است، این فناوری به ­صورت رمزنگاری شده است و امکان هک آن توسط هکرها وجود ندارد، بنابراین افراد سرمایه گذار در این حوزه مطمئن هستند که سرمایه آن­ها در امن و امان است.

-حوزه­های مختلف درآمد زایی در بازار رمزارزها

بازار رمزارزها گزینه­های جذابی را پیش روی سرمایه­ گذاران این حوزه قرار داده است. این گزینه ­ها به طور کلی در چهار دسته زیر تعریف می­شوند:

  • استخراج رمزارزهای قابل استخراج
  • ترید رمزارزها
  • خرید و نگه­داری بلند مدت رمزارزها
  • استارت آپ­ها و شرکت­های خلاق در بازار رمزارزها بر اساس توسعه رمز ارزها و فناوری­های جدید بلاکچین

-کاهش جذابیت سایر گزینه­ های سرمایه­ گذاری برای افراد با سرمایه­ محدود

در سال­های گذشته با توجه به کاهش جذابیت گزینه­های سرمایه­ گذاری همچون بورس برای بسیاری از افراد که سرمایه محدودی برای حضور در بازار سرمایه داشتند، رشد چشمگیر ارزش بازار رمزارزها و نرخ بازدهی فوق العاده این بازار فرصت عالی در اختیار سرمایه­ گذاران برای تغییر بازار سرمایه­ گذاری مورد نظر خود، قرار داده است. که بر همین اساس بسیاری از افراد سرمایه ­گذاری در بازار رمزارزهای پرچمدار از جمله بیتکوین و اتریوم را به عنوان یک راه­حل عالی برای کسب سود عالی و مقابله با تاثیرات افزایش تورم در زندگی خود، در نظر گرفته­اند.

-نقد شوندگی راحت رمزارزها

بازار رمزارزها یک بازار 24 ساعته و همیشه فعال در تمامی روزها است و از طرف دیگر با وجود صرافی های آنلاین، بدون هیچ محدودیتی می­توان در هر لحظه از شبانه­ روز  رمزارزهای خود را به ارزهای رایج ملی تبدیل کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *